Virtual Καταστροφή


Virtual Καταστροφή
Εκπαιδευτικές συναντήσεις Διασωστών

Ένα από τα πλεονεκτήματα των Εκπαιδευτικών συναντήσεων Διασωστών είναι ότι ενώνει υποψηφίους από μία ευρύτερη περιοχή με ποικίλη εμπειρία στη θάλασσα. Ένας χρήσιμος τρόπος για να μοιραστεί η εμπειρία είναι με την άσκηση Virtual Καταστροφή.

Κάθε διασώστης κάνει ένα σύντομο διάγραμμα των χειρότερων στιγμών που έχει αντιμετωπίσει στη θάλασσα. 
Το διάγραμμα περιλαμβάνει λεπτομέρειες όπως:
- Τον τύπο της τοποθεσίας (νησί, εκβολή ποταμού, ανοιχτή θάλασσα)
- Το μέγεθος του στόλου και τον τύπο σκαφών
Τον αριθμό των ανθρώπων
Τον αριθμό των διασωστών και των εκπαιδευτικών ή σωστικών σκαφών

Τι συνέβη;

Ο αρχηγός του γκρουπ συλλέγει μετά όλα τα παραδείγματα και τα παραθέτει ένα προς ένα για συζήτηση στο γκρουπ, με τον συγγραφέα κάθε σεναρίου να παραμένει σιωπηλός όταν συζητείται η ‘καταστροφή’ του. 

Αφού το γκρουπ έχει συζητήσει το πρόβλημα και έχουν αποφασίσει τι θα έκαναν κάτω από αυτές τις συνθήκες, ο συγγραφέας εξηγεί τι έκανε στην πραγματικότητα και γιατί.

Μερικά προβλήματα μπορούν να έχουν προκληθεί από την απρόσμενη συμπεριφορά ...

Τα πραγματικά ζητήματα προκαλούνται όχι μόνο από ένα πρόβλημα αλλά από μία σειρά συνθηκών, κάθε μία από τις οποίες από μόνη της μπορεί να μην αποτελούσε πρόβλημα.

Ο φόβος των πολλαπλών ανατροπών σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, πιθανόν με εμπορικά πλοία κοντά, απαιτεί καθαρή σκέψη για να θέσετε προτεραιότητες και να δράσετε αποφασιστικά. 

Οι δύο χρυσοί κανόνες σε αυτές τις περιπτώσεις είναι:
  • Μετρήστε κεφάλια
  • Σώστε τους ανθρώπους και μετά τα υλικά
Ένα θέμα που μπορεί να υφίσταται και δεν τονίζεται παραπάνω είναι αυτό κάποιου με προβλήματα υγείας, είτε που σας είναι άγνωστα ή αφανέρωτα. Τα παραδείγματα ποικίλουν από τον έφηβο διαβητικό μαθητή που εξαιτίας του ενθουσιασμού του έχει ξεχάσει να πάρει μαζί του τα φάρμακά του, μέχρι τον μεσήλικα άντρα που έχει υποστεί έμφραγμα κατά τη διάρκεια του μαθήματος ανατροπής ή την γυναίκα που καταρρέει στο ζεστό ντους μετά την ιστιοπλοΐα, για λόγους που δεν συνδέονται με την δραστηριότητα.

Πηγή: RYA, 
Προσαρμογή: S.G.